HomeNieuwsTeamTractorVervoerFoto'sVideo'sLinksContact

WedstrijdverslagSponsorenTe KoopGastenboek

 

 

Het jaar 2014

Heel de winter druk in de schuur geweest, doelstelling 1 was om eind van het seizoen te promoveren naar de Topklasse, doelstelling 2 was alles heel zien te houden....nou dat was lastiger dan gedacht. Lees maar de samenvatting van dit seizoen hieronder.

Afgelopen winter zijn we flink bezig geweest om pk's te zoeken..Samen met Jeroen (ODS) en Barend (HMT) hebben we het één en ander veranderd. Ook om de betrouwbaarheid op te schroeven. Op de vrijdagavond 16 mei net voor Staphorst kwam er pas rook uit de pijp en waren natuurlijk reuze benieuwd hoe t allemaal uit zou gaan pakken. Bartje klonk in ieder geval wel wat anders...De wedstrijd ging hardstikke goed. plaats 1 was het resultaat..wel met wat huiswerk...kromme stoterstangen en nog wat dingen...we hoorde ook een bijgeluid in de motor, bleek van de distributie te komen..tussentandwiel  nu helemaal in de naaldlagers gemaakt..

Op naar Erichem...daar lag een puik baantje, was moeilijk om goed weg te rijden met de Big Benz. We hadden een onstuimige run, veel te licht op de neus... maar was wel goed voor een eerste plek!

Na Erichem op naar Didam..na alles gecontoleerd en weer gerepareerd te hebben weer op pad gegaan met ons Dafke. Na een flinke rit ong 170 km daar aangekomen. We hadde de baan veel te zwaar ingeschat..eigenlijk hadden we een versnelling hoger moeten rijden, maarja, achteraf weet iedereen hoe t moet...was toch nog goed voor de 2de plek. Voor Made nog een camera op dashbord gemaakt..kun je de run terugzien, werkt prima!

Vorig jaar mochten we niet mee rijden in Made maar nu hadden ze ons toch bijgeschreven bij de topklasse. Wij laten zo'n kans natuurlijk niet schieten en de tractor weer in orde gemaakt..De wedstrijd werdt gereden voor de Hyproslee. Dit pakte voor ons uit naar een 7de plaats. Niet gek voor een bijschrijvertje... Alleen hoorde we wat in de achterbrug...

De maandagavond na Made de tractor maar eens binnen gezet voor controle.. da was nit mis..8 tanden van het kroonwiel gebroken..wist gelijk dat t een hectisch weekje zou worden..moesten vrijdagavond om 18.00 uur in Hoogblokland starten..Tractor helemaal gestript en kroon-pignon er uit gehaald. Maar waar haal je dat effe?? Via de bedrijf waar Peter werkt (ZHE- WestBRABANT New-Holland dealer) werd een set geregeld. Dit was alleen een andere overbrengingsverhouding..maar dat is beter zeiden collega Ford rijders. die hadden hetzelfde set als ons al meerdere keren kapot gehad. nu bleef het redelijk heel bij hun. Er zat één nadeeltje aan..tractor rijdt nu in dezelfde versnelling 5 km/uur harder. We hadden al besloten om in Hoogblokland dezelfde versnelling te rijden..Ging eigenlijk best goed. Eerste run als enige een full-pull! In de finale ging de tractor voor het eerst uit...Nog steeds goed voor een 2de plaats.

Op naar Wapenveld..op een prachtige zaterdag weer eens 190 km getrapt met ons truckske. Daar was het weer de Carpenter die ons naar de tweede plek verwees. Zaten er weer naast met de balans...Maar niet klagen zeiden we dan..hij was nog heel..

Op naar Aagekerke. afgelopen week alles weer eens gecheckt en toen op vrijdagavond alvast maar vertrokken met Jeroen en Antwan..was weer gezellig..Was een leuke wedstrijd met een goed baantje. Eigenlijk te goed..Na de eerste run was ik weer de enige met een full-pull! Op naar de finale..daar ging Bartje door de koppeling...weer een tweede plaats..en een bult huiswerk.

Na een weekje hard sleutelen (niet alleen de koppeling) moesten we naar Oudenbosch. da is weer eens wat anders dan die lange ritten..27 km. We hadden een andere nokkenas in de motor gezet en wilden weer de hogere versnelling proberen. Dat gaat eigenlijk net te hard..ging weer uit..maar ja, wie rijdt er nu 44 km/u op zo'n baan...hebben t toch maar eens geprobeerd. Weer een tweede plek voor de competitie..

Op naar Meerkerk..altijd een mooie wedstrijd met de complete farm-stock klassen. Hier hadden we als enige een afstand boven de honderd meter (107.95) en hoefden dus geen finale te rijden. Eindelijk weer eens de 1ste plaats!

Op naar de laatste competitiewedstrijd in Alphen. Afgelopen week nog veel werk gehad aan de 7700. Moest nog effe doormidden voor de koppeling te stellen. Er waren 3 finalisten waaronder Never Satisfied. Die gaat ook steeds beter! Alleen hadden ze een klote afstelling, het was net of ze de handrem erop zette bij de 80 meter. Was wel jammer. De Carpenter ging aan t eind door de koppeling en wipte net even verder dan ons.. het scheelde maar liefst 33 cm..

Competitie is nu voorbij. Afgesloten met een tweede plaats.Wij zijn er enorm trots op. Volgend seizoen in de Top klasse 3.4t ss!

Wij mochten ook nog meestrijden op de wedstrijd in Bakel. Was een listig baantje. Achteraf hadden we weer harder moeten rijden. Waren 7de van de 13.

En als laatste mochten we ook naar het Nederlands Kampioensschap. Daar ging het weer beter.Voor dat we er waren hadden we de eerste schade al gereden....een klapband achter..wat een klap!

en wat een eind rijden..270km. Was wel weer heel gezellig met ons vast groepje. Van de 10 zijn we mooi 4de geworden.

Zondags zijn we nog even Halsteren geweest om Peter even te laten proeven aan t Fordje. Valt ook niet mee om weg te rijden met zo'n tractor. Peter reed nog een versnelling hoger dan ik op t NK..En t ging nog goed ook!!

Nu nog testen in Boerdonk (als tie op tijd klaar is). En dan met gang de werkplaats in om klaar te maken voor volgend seizoen..hebben een hele waslijst met wat er gebeuren moet.....wordt vervolgd...

   

 

 

 

22 September 2013

Deze week trekker nog even gecontroleerd en nog wat gewijzigt in afstellingen. Ook zijn afgelopen dinsdagavond onze achterwielen een paar dagen op vakantie gegaan naar Noordeloos. De jongens van Working Power hadden gevraagd om met onze wielen het NK te rijden. Dat vonden wij wel goed maar moesten zondags na het NK in Rijsbergen rijden. Dus ze kwamen zondagochtend rond de koffie terug met onze wielen. Wel mooi dat ze naar een 3de plek zijn gereden. Nogmaals van harte met die 3de plaats.

De Working Power met onze achterwielen....Met dank aan Rudy Linthorst voor de foto

Wij s'middags naar Rijsbergen om de laatste competitie wedstrijd te rijden. Ik moest als eerste en de baan leek best zwaar. Dus dezelfde versnelling als anders en stond bij 92 meter een gat te graven. Dus ik zei dat ik de proeftrek over zou doen. Jan Noten reed na mij een afstand van 91 meter. Sprenkels reed een Fp en de Beer ook een FP. Ik zou nu proberen te rijden in de hoogste versnelling en dat ging perfect.... met overmacht een FP. Nu kon de Beer niet terug komen door een lekkage en moest de finale tussen Richard ons gereden  worden. De Fiat als eerste en na een mooie run 99 meter op de klok. Toen moesten wij. Niks veranderd aan de tractor, hij moest in dezelfde hoge versnelling!  Het ging perfect, tractor was perfect in balans maar ging wel uit voor de eerste keer bij 106 meter. Voor ons een mooie opsteker om de winter in te gaan. We gaan nog wel naar Boerdonk om daar nog wat te proberen  en testen op de goede kleibaan daar.

Klik op de foto voor het filmpje van de 3,3 Megasport.

Met dank voor de foto aan Erwinnet.nl

 

15 September 2013

De week na Bakel weer best druk gehad. Koppeling verzwaard (Van Ree bedankt voor de snelle sevice), turbo nog even gecontroleerd. Dus vrijdagavond laat pas weer klaar.We zouden eigenlijk een wedstrijd hebben in Schipluiden maar deze werd afgelast door een onbegaanbaar terrein. Zondags de wedstrijd in Halsteren. Spannend....zou de koppeling de krachten en koppel over kunnen brengen?? Peter zou vandaag rijden in de 3.4 ton megasport maar kreeg het spel niet aan het rollen. We dachten zou dat aan de koppeling liggen?? Gelukkig mochten we nog in de 3.6 ton megasport aanhaken, al was het maar om de koppeling te testen. Da ging nog best goed en wisten nu dat de koppeling wel klopte. Het valt ook niet mee om met zo'n trekker in een hoge versnelling te vertrekken.

Eind deze week nog een filmpje van Halsteren.

 

 

 

 

 

 

8 September 2013

Tevreden terug kijkend op een mooie wedstrijd in Bakel. Op tijd zijn we aangereden omdat we ook graag de 4.5 Sportklasse Top wilde zien rijden, natuurlijk collegarijder Hans Kester die op deze wedstrijd Competitiekampioen kon worden, helaas ging dit niet van een leie dakje....rond de 75 meter was het gedaan met Gas d'r B-ij....vermoedelijk toch schade in de motor....natuurlijk echt balen want zo dichtbij de overwinning en dan met rekensommetjes net een 2de plaats in de Competitie behalen is zuur.....

Rond 21 uur konden wij ons gereed gaan maken voor de strijd der strijden...hahaha....Albert moest als laatste aanhaken dus een hele mooie kans om iedereen te zien rijden en overleggen met Peter wat te doen.

De sleepwagen stond wel pittig maar er werden 2 FP's behaald door Red Pearl en Belazerus 2, Bartje rijdt een afstand van 107.17 (we zagen al dat de koppeling dit niet kon bolwerken) en Forza Fiat een afstand van 106.64 net een centimeter verder als The Carpenter. Door het nieuwe wedstrijdsysteem moeten de beste 4 boven de 100 meter finale rijden...zo ook wij!!

Forza Fiat zet de sleepwagen neer op 93.32, Belazerus 2 op 95.87, Red Pearl op 100.05 en Bartje op 92.21 net iets te kort voor een podiumplaats en de kwalificatie voor het NK over een paar weken in Harskamp...maar al met al SUPER tevreden over deze 2 runs

Toch deze week de trekker weer door midden...er zullen zwaardere veren gezet worden in de druktafel.

Hieronder een filmpje van de 2 runs, klik op de foto om te openen.

 

Foto gemaakt door MrJo (Johannes Meuleleners)

 

6 September 2013

Vanavond om 23 uur liep Bartje weer voor het eerst....het was een hele hectische week met vele sleuteluurtjes en met behulp van Barend, Geert, Bert en Peter is het toch gelukt om morgen in Bakel (de laatste competitiewedstrijd voor de 3.4 ton Supersport Top) aan te haken, morgenvroeg nog een paar kleine dingen vastzetten en laden....

 

4 September 2013

Het onderblok is nu op diverse punten aangepast en verbeterd. Nu in volle gang weer aan het opbouwen, cylinderbussen er terug in maken.

De uurtjes voor Bakel tikken rustig door...wordt vervolgt

 

13 Augustus 2013

Er was toch meer schade dan in eerste instantie verwacht was......we dachten na Oudenhoorn dat we in de week voor Putten nog de scheur in het blok konden repareren, maar met het moment dat we de kop deden aantrekken ging de scheur verder open staan....niet goed dus.

We hadden 2 optie's...toch proberen te rijden en we zien wel wat er gebeurt....of we gaan voor safe en bouwen tussentijds een geheel nieuw blok op. Nu konden we alle onderdelen nog gebruiken....behalve de buitenkant, maar daar hadden we er nog eentje van liggen.

Op dit moment zijn we we begonnen met het onderblok aan het prepareren zodat dit hopelijk niet meer gebeurt. We gaan zekers nog proberen om dit seizoen nog op de baan te testen...as weekend in Meerkerk en de thuiswedstrijd in Wouw (hemelsbreed 500 meter van ons thuis) zal dit nog niet gaan lukken...zodra we weer gaan opbouwen wordt de site natuurlijk weer aangepast.

Hieronder op de foto de scheur die van cilinder 1 door de vriesdoppen naar cilinder 4 loopt.

 

 

 

23 Juni 2013

Competitiewedstrijd Oudenhoorn,

Gisterenavond voor het eerst gereden in Oudenhoorn voor de competitie. Vroeg vertrokken om op tijd daar te zijn. Wij moesten als eerste klasse en zelfs als 2e trekker starten. We hadden een run uit het boekje, maar door de nieuwe regel en we geen 2e run konden maken werden we nog 3e. Aan het einde van de run viel er een vriesplug op de rond en liep de koelvloeistof eruit. Peter deed de zijkap open en zag gelijk da het mis was. Een scheur van 40 cm lang in het blok. Ondanks deze pech hadden we toch een tevreden gevoel en waren toch best trots dat da Fordje zo kon lopen. We hadden toch mooi de verste afstand!!  Het is nu zondagavond 22.00 en de motor is al gedemonteerd en ligt al helemaal uit elkaar. Deze week even dokteren waar die breuk in het blok vandaan komt en/of hoe te voorkomen of te verstevigen.

Hieronder het filmpje van onze run en wat foto's hoe tie er nu bij staat......

Filmpje:

 

 

 

 

 

 

 

 

Wordt vervolgd....

 

19 Juni 2013

Na ons optreden in Staphorst, hebben we de trekker terug in de werkplaats gereden. En hebben we wat aanpassingen gedaan. We waren verschrikkelijk benieuwd hoe dit zou uitpakken.....we wisten in ieder geval wel dat we een paar versnellingen hoger moesten rijden.

Afgelopen week hebben we ook nog een steuntje gemaakt voor de camera op de rolkooi...was vrijdagavond pas klaar maar super netjes in elkaar geknutseld....toch nog niet goed genoeg..daar later meer over

Zaterdagochtend opnieuw de trekker terug op de vrachtwagen, erachter de vouwwagen (je weet wel ons weekeind huis) en op naar Powerweekend MADE.

Daar aangekomen de zaak opgebouwen samen met Team Red Poison en Team Gas d'r B-ij voor een gezellig weekend tractorpulling. We wisten toen nog niet dat het zo gezellig was en we zo vroeg (lees op zondagochtend) ons weekeindhuis weer zagen hahahaha....het was al licht.

We hadden het weekend voor Made nog gevraagd of we alsnog konden bijschrijven bij de 3.4 ton Supersport, maar helaas het programma zat vol. Dus dan alleen in de 3.3 Megasport bij de Hypropullers voor onze eerste competitiewedstrijd.

Zie hieronder de gehele klasse....klik op de foto voor het filmpje

 

Resultaat was verrassend...namelijk de eerste overwinning voor Bartje, het verschil was niet groot ( 29 cm) met Miraculous Machine maar genoeg voor de overwinning. Zoals net gezegd een prachtig steuntje gemaakt voor de onboard camera, zodat we terug kunnen kijken wat de meters allemaal doen. Eerste run perfect blijven zitten....2de run bij de 60 meter viel de camera op de helm, daarna op de grond....en jullie raden het al....niet sleepwagen proof..

Dit was het resultaat....lens eraf, kaartje eruit en batterij uit de grond gespit.....maar geen beeld of geluid....eerste opname is mislukt. As zaterdag 22 juni Oudehoorn in de 3.4 ton Supersport Promo met een nieuwe camera weer nieuwe beelden....tenminste dat hopen we.

We willen in ieder geval alle sponsors, supporters en helpers bedanken.

 

 

 

 

 

Tot zaterdag!!!!

 

08 Juni 2013

Deze week nog hard gesleuteld om toch Bartje klaar te krijgen voor de wedstrijd Staphorst...deze ochtend rond 09:15 hebben we voor de 2de maal gestart en hij liep goed....geladen en op naar Staphorst.

Daar aangekomen natuurlijk eerst gelost en technische commissie kwam direct aangelopen om de zaak te bewonderen. We kregen complimenten van de heren dat het zo goed en netjes was. Conclusie: Goed gekeurd dus we voldoen aan het reglement 2013.

 

Daarna zijn we gaan wegen want we hadden geen idee hoe zwaar de trekker was. Valt altijd tegen, je hoopt dat het iets lichter is gemaakt zodat we meer verplaatsbaar gewicht hebben. Nog toeren afgesteld met dank aan Dirk (je weet wel die van de weegbrug) en dan wachten tot het moment van de waarheid......

Hier het filmpje van de run (klik op de foto).

Alles gelukkig nog heel, data verzameld natuurlijk het kan altijd beter....Albert zag te laat dat de versnellingskeuze wat te laag zat, erg jammer want de trekker hoefde niet echt te werken. Na dat de prostock's gereden hadden zijn we ook naar huis gegaan...onderweg nog vol lof over de run, de wedstrijd en tussentijds het filmpje wel regelmatig afgespeeld.

Deze week gaan we het een en ander wijzigen en controleren. Op naar MADE!!!!

 

 

01 Juni 2013

21:30 YES YES Bartje heeft gelopen, zie het filmpje hieronder...nog het een en ander aanpassen en controleren maar dat gaat goed komen. Na een drukke week (Albert had heel de week vakantie) komt er nu zowel rook uit de schouw als meters hoge vlammen........de aankomende week wordt nog een drukke week om alles weer gereed te maken voor Staphorst aankomende zaterdag.

Filmpje eerste keer aan de gang (klik op de foto)

 

Het is nu 00:49 Peter en Albert zijn net klaar uit de schuur, de tractor is nu voor 95 % klaar en de planning is om morgen tegen het einde van de middag voor het eerst rook uit schouw te laten komen....allemaal spannende uren. Jammer genoeg zijn de dagen niet langer en nachten juist te kort. Heel de week super goed bezig geweest om alles op alles te zetten om toch in Hoogeveen te kunnen rijden maar zoals de update afgelopen middag al melde dat we het gewoon weg niet kunnen af krijgen.

Hieronder wat foto's, zelfs de opzichter (Miranda van Peter) kwam effe kijken hoe het allemaal gaat.

Hier her en der nog wat finishing touch

Klaar om het wiel te monteren

De details zijn wel aanwezig..

De turbo met complete afscherming

Miranda is aan het luisteren wat Albert allemaal verteld

Het is al best vol onder de kap

Het verplichte dubbel kruis in de uitlaat voor de veiligheid

Connextion een van de nieuwe sponsoren

Later deze dag gaan we natuurlijk de pomp op tijd zetten, de verstuiverleidingen buigen, de laatste kleine dingen van het " To Do " lijstje afwerken...wordt vervolgd...tot straks.

 

31 mei 2013

Om 15:30 toch besloten om voor de wedstrijd Hoogeveen af te melden, we krijgen het niet klaar waren de woorden van Albert, Peter en Rob.

Later de avond een update

 

29 mei 2013

Nog 2 dagen te gaan voordat de wedstrijd in Hoogeveen gaat aanvangen, de tijd tikt door en we zijn nog volop bezig om Bartje weer te laten klinken....zie de foto's weer voor de laatste stand van zaken.

Dashbord is gemonteerd en werkt, de trekhaak zit er ook weer op zijn plek. De brandstofpomp is er maar de verstuivers en leidingen moeten natuurlijk nog aangesloten worden. De Turboafscherming heeft Rob mee om verder af te lassen.

Verder zijn Peter en Albert vandaag druk in de weer om een hele lijst met nog "To Do" (lijstje wordt langzaam aan wel steeds kleiner..).

 

 

22 mei 2013

Albert, Peter en Rob zijn al heel de week druk in de weer om Bartje natuurlijk af te krijgen....zo her en der moeten er nog wat kleine en grote dingen gemonteerd gaan worden. Afgelopen maandag was het natuurlijk onze 2de competitie wedstrijd in Didam, door de slechte weersomstandigheden en de kwaliteit van de wedstrijdbaan werd er besloten om niet voor de competitiepunten te gaan rijden. Geluk voor ons want we waren natuurlijk nog niet geheel klaar....nu op naar volgende week vrijdag in Hoogeveen.

 

11 mei 2013

Jammer maar helaas, het is toch niet gelukt om vandaag te rijden in Erichem.

Deze week hebben we veel kunnen doen...de koeler, op maat gemaakt  door HMT staat er op. Prachtig stukje vakwerk!!

De echte motor en frame zitten weer op zijn plaats, spruitstukken zijn af. Verschillende leidingen zijn gemaakt en zitten erop.

Nu al het prulwerk nog zoals datalogger, meters en dergelijke.

Als alles meezit hebben we deze week onze brandstofpomp gemaakt door ODS Dieselservice en kunnen we hopelijk rond pinksterweekeind de tractor starten.

 

Zodra er weer nieuws is gaan we weer updaten....

 

7 mei 2013

Over een paar dagen begint voor ons de eerste competitie wedstrijd in Erichem NTTO 3,4 supersport promo, het zal er enorm om spannen of we deze deadline gaan halen.

De heren zijn druk bezig om alles wel optijd af te krijgen, maar voorop gesteld wordt eerst goed en netjes en zekers niet gehaast. Dat we dan een paar wedstrijden missen is natuurlijk erg jammer maar t komt goed.

Hieronder een kleine impressie

 

 

 

27 Januari 2013

Deze week is het uitlaatspruitstuk afgemaakt, zijn we bezig met de steigerbegrenzers en trekhaakverstelling

de tank wordt op maat gemaakt onder de stoel in de rolkooi.

Afgelopen zaterdag even naar Made geweest, de koppeling laten keuren. Was nog steeds goed.....voor het derde jaar.....

Ben nu bezig met de cilinderkop te reinigen en controleren voor straks te monteren.

Binnenkort meer nieuws over onze sponsoren.....wordt vervolgd..

(vergeet niet een berichtje achter te laten in ons gastenboek.)

                                                                                                                                  

19 December 2012

Deze weken veel gedaan en voorbereid. De hx 60 is geupdate. Deze lag al 2 jaar te wachten maar was te klein.. Er is een mal gemaakt voor de intercooler, met alle lucht en wateraansluitingen,  wordt best een grote.... Rob is begonnen met de spruitstukfabriek en toebehoren.

Zie de mal voor de intercooler

 

Binnenkort weer nieuws en foto's, bij deze iedereen fijne dagen een gezond en sportief 2013.

 

24 November 2012

Het heeft weer lang geduurd voor we weer een update hebben...maar stilzitten doen ze nooit. Gewichtendrager zijkant is klaar, de complete koppelingafscherming is klaar. De opstap trapjes zijn al naar hun zin, zonder is het wat lastig opstappen....het voetenplatform is 1.20 hoog. We zijn nu aan de zijbeplating bezig. Deze is zo goed als klaar...maar er is nog veel te doen, het wordt een doeltreffende winter...hier onder een paar foto's

 

 

15 Juli 2012

Hier weer wat nieuwe foto's. Beetje bij beetje gaat het dan toch echt wel lijken op wat de heren willen. De knutseluurtjes zijn schaars maar wel doeltreffend.

 

 

Zoals te zien, de plaats voor de camera is al wel bepaald, duidelijk gericht op het dashbord. Wat natuurlijk nog voorzien moet worden van de benodigde meters. Verders is het platform nu op maat gemaakt en de motorkap is aan elkaar gemonteerd. Er rest ons nog heel veel werk en we hopen nog om dit seizoen (wat al voor de helft voorbij is) te proberen om op de baan te komen.

 

04 Mei 2012

Eindelijk is het weer zover...en update...hoorde dit weekeind in Wekerom al dat ik toch eens die website moet aanpassen nou oke dan heb een gaatje gevonden en hier weer wat kiekjes en verhaaltje.

De rolkooi is af, gelast en wel. De spatborden zitten gemonteerd aan de rolkooi en ze zijn nu bezig om het plaatwerk aan elkaar te maken.

Het gaat steeds meer een echte trekker worden (uitvoering Supersport natuurlijk) maar zoveel als mogelijk wordt de 7700 orgineel van uiterlijk. Peter en Albert knutselen hard maar er is nog veel te doen. De discussie aan tafel of deze nu direct gespoten moet worden of poedercoaten zodat het frame en rolkooi niet roesten is nog volop in onderhandeling. Belangrijk is dat het vordert hahaha we hopen natuurlijk dat we dit seizoen toch op de baan kunnen komen want na ruim een jaar knutselen en niet rijden wordt het weer tijd dat Bartje weer op de baan verschijnt...wordt vervolgt.

 

28 Maart 2012

Het wordt weer tijd voor een update(je). Het frame is zo goed als klaar (gehecht). Is heel veel werk geweest maar wij vinden het zelf prachtig, en iedereen die hier weleens komt (dat zijn er nog al wat) zegt hetzelfde.  Frame moet straks nog wel helemaal gelast en afgewerkt worden. We zijn nu aan de rolkooi bezig, deze ligt nu bijna klaar op de tafel en we proberen deze zsm op de achterbrug te passen/monteren. Als we zo ver zijn komen er weer een paar foto's op de site.

 

 

Achter de schermen is het altijd druk hier, een andere Ford nagekeken en zonodig verbeterd, ik heb nog een ander team een set zuigers gesponsord, en we hebben hier nog een druk huishouden met 10 honden. zie Kennel van t Mariahoefke

 

 

 

28 januari

De laatste weken weer druk bezig geweest met het frame, de rolkooi is in de maak. Een paar weken geleden op de ntto vergadering moesten we loten omdat er teveel deelnemers waren, helaas net ernaast maar we staan wel als eerste reserve..... Ik zal er weer een paar foto's bijzetten van het frame.

  Als je goed aan de foto's kijkt zie je gelijk waarom het niet zo hard gaat, Peter is nogal precies, maar dat moet ook. We zijn nu de laatste dingen aan de voorkant van het frame te maken ( voorplaat en iets maken om de gewichten vast te zetten). Dan gaan we aan de achterkant beginnen. Deze wordt tussen de spatborden 10 cm smaller, anders krijg je tussen de rolkooi en de spatborden te veel ruimte en is dus geen zicht... Maar daarover later meer.

Vanmiddag hebben we een uitje naar Zwolle, wat daar te doen is weet iedereen wel....

 

 

18 december,

Vandaag de vooras bevestiging in het frame gehecht. Ziet er heel anders uit... Ook zijn vandaag de kampioensbanden van collega-puller Hans Kester terug gekomen. Gas d'r bi-j heeft ze een tijdje geleend en was er wel mee in z'n nopjes. Met onze banden is tie mooi NL-kampioen geworden in de 4.5 ton sport!!  Deze week ga ik de spatborden even monteren en het platform. Dan gaan we een schets maken voor de rolkooi. Deze wordt door iemand anders gemaakt en gebogen. Kunnen wij daarna weer verder met de voorkant van het chassis...

 

 

22 November...

 

Nu het in de landbouwsector minder druk begint te worden zijn we nu serieus van start gegaan. We gaan nu 2 avonden in de week er tegenaan. Het frame is nu zover dat de achterwielen eronder moeten om de schetsplaten voor de vooras te gaan maken. Morgenavond gaan we de vooras erbij zetten en passen. Als dit gedaan is komen er weer foto's. De motor (onderblok) is klaar en intussen geliterd en verzegeld. Ik moet de cilinderkop nog even oppoetsen en controleren maar ga deze nog niet monteren. Eerst nog een plaat maken met hele grote gaten voor het inlaatspruitstuk......word vervolgd

 

 

Oktober bijna november 2011,

 

Helaas is het nog steeds super druk hier, Albert en Peter hebben te weinig tijd maar deze winter gaat het dan toch goed komen. Inmiddels hebben we weer een nieuwe aanwinst zoals je wel gezien heb bij Tractor. Het is een Ford 5640 geworden die op dit moment motorisch nog niet op orde is maar ook dat zal nog wel goed komen. Eerst de supersport tractor afmaken en daarna is dat project aan de beurt...hoop snel vervolg te publiceren met wat foto's

 

Juli,

 

Met de supersport gaat het op dit moment niet hard, iedereen heeft het gewoon druk dus dit staat nu op een lager pitje, alles komt goed natuurlijk en kunnen we dit jaar niet meer redden dan zullen we er zekers volgend jaar zijn.

Vandaar dat we zo af en toe maar eens standaard rijden. In Erichem ging het dan niet volgens plan in Putten afgelopen weekeind was het net zo. Alida had vorige week in Nispen een mooie 3de plaats in de 4,5 standaard voor de waterrem gaf de trekker 80,5 kw of tewel net geen 110 pk keurig volgens de regels.

In Putten reed iedereen in een erg lage versnelling en heb nog lang getwijfeld om dit ook te doen, we rijden nooit in zijn 2 laag dus waarom nu dan wel afijn toch in zijn 3 laag maar dit verzet was duidelijk te hoog want bij de 65 meter moest ik al terug en bij de 75 meter ging tie uit. Balen natuurlijk maar er is niks meer aan te veranderen. In Oudenbosch gaan we natuurlijk weer proberen.

Op de videopagina staat het filmpje van Putten

 

Wordt vervolgd....

 

Juni 2011,

 

Zoals eerder vermeld dat het frame is gemaakt is het dan nu zo goed als af, zit al gemonteerd op de trekker alleen nog wat inkorten. Verder is het seizoen nu ook begonnen en zijn we natuurlijk ook gaan kijken. Dan kriebelt het natuurlijk maar alles op zijn tijd. De trekker gaat zekers nog op de baan verschijnen dit jaar maar later dan verwacht was.

 

Peter is druk bezig met gaten boren

 

As weekeinde gaan we wel rijden met onze standaard 7700 in Erichem.

Idd in Erichem was het een leuke wedstrijd..jammer dat we niet in de prijzen zijn gevallen. Albert reed een versnelling te hoog en de trekker kon dit natuurlijk niet bolwerken.

 

April 2011,

 

Het heeft even geduurd voordat er weer wat te melden was, het frame is al gemaakt (ligt nog in delen in de schuur) en nu gaat het moeilijkste komen alles passend gaan maken.

De nieuwe Bartje wordt een stuk groter als de vorige versie, er moet nog veel gemaakt worden maar dat gaat goed komen.

 

 

Februari 2011,

 

Tussendoor druk bezig de motor op te bouwen, stiekum veel werk. Er gaat veel tijd zitten in het schoonmaken en het afstellen.

 

 

Januari 2011,

 

Eindelijk zijn we begonnen met bouwen. De oude Bartje is ontdaan van zijn kapwerk en het restant kan staan op een vierkante meter. De koppeling heeft een plaatje erbij, een stalen vliegwiel en stalen druktafel. Half januari was er een keuring en alles was perfect.  Alweer een stap verder natuurlijk.

 

Zie het verschil tussen het oude vliegwiel en de nieuwe stalen vliegwiel

 

 

De banden (650-38) waren al gesneden en die moesten natuurlijk wel even gepast worden...jeetje wat een verschil. De 7700 is voor een groot deel nu gestript, veel onderdelen worden op de oude Bartje gemonteerd. Er moet nog veel gebeuren voordat het weer een trekker word, het is al weer bijna februari nog een paar maanden te gaan voor de start van het nieuwe competitieseizoen. Het wordt nog spannend of we dat gaan halen......

De motor is ook helemaal uit elkaar geweest, zag er nog goed uit. Een paar kleine dingen repareren en iets aanpassen want er komt natuurlijk een dikke p-pomp op!

 

De versnellingsbak en achterbrug zijn ook al helemaal uit elkaar geweest en gecontroleerd.

We gaan nu de spatborden en het platform monteren en dan beginnen met het frame.

 

 

 

Weer onderdelen aangeland in de schuur, vandaar dat we een ander uiterlijk van de trekker gaan maken...anders gaat deze dinkytoy er niet onder passen...............

 

 

Oktober 2010

Zo is de tractor bij ons binnen gekomen en de zelfde dag is de cabine nog gedemonteerd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit was Bartje